Friday 25 November 2011

...SEMUA INI DUGAAN....





:: senyuman yang teukir di bibir... bukan tandanya saya sentiasa happy
:: saya juga ada masalah.. seperti org lain jugak
:: cuma saya sembunyikannya
:: saya tahu Allah bekalkan saya dgn pelbagai dugaan nie.. nak menduga saya.. nak tengok saya nie kuat tak..
:: syukur alhamdulillah.. saya masih mampu lalui semua ini
:: ibu sentiasa pesan.. "angah, kuat, semangat, redha dgn semuanya"
:: saya ingat pesan tue sampai bila-bila
:: saya bukannya seorang yang senang meluahkan perasaan 
:: seorang yang suka memendam masalah.. itu lah saya... "NUR AFIQAH BINTI ZULKIFLI"
:: yea.. memang saya gemok.. tapi bukan saya tak nak kurus..
:: bukan senang nak kurus.. dgn keadaan saya seperti ini pon saya dah cukup bersyukur.. lengkap dengan anggota badan.. tak ada cacat cela.. syukur... cuma saya gemok...
:: tapi jangan hina saya.. jangan kata saya dah ada 4 org anak
:: memang org gemok mesti dah ada anak kea??
:: kalau kita tak boleh terima org lain.. mcm mana org nak terima kita kan??
:: itu maknanya kita tak bersyukur.. ini semua pinjaman daripada allah swt
:: terpulanglah.. saya gemok atau pun kurus.. itu bukan masalh awak.. saya tak susahkan awak kan? saya tak minta pon duit awak.. sejak tue.. saya jadi ANTI dengan KAU! 
:: yes! itu benar.. gemok tak sihat.. bukan saya tak pernah usaha nak kurus.. tapi.. bukan senang.. ingat mcm cerita dongeng kea... sehari boleh kurus.. tapi kalau saya gemok pon.. tak apa kan?? 
:: terpulang pada diri masing-masing.. 
:: yang kurus nak gemok
:: yang gemok nak kurus
:: yang x cantik nak cantik
:: yang cantik nak jadi lebih cantik
:: ada hikmahnya Allah ciptakan kita sebegitu.. cube kita renung-renungkan
:: fikir sejenak... pernah tak kita bersyukur dengan semua tue
:: memang keluarga saya memberikan makanan dan kasih sayang yang sangat sempurna
:: cuba kita lihat ada yang kaya raya.. tapi kasih sayang antara keluarga?? 
:: cuba kita lihat ada yang kurang berkemampuan.. tapi kasih sayang mereka macam mana??
:: Ya Allah... indahnya ciptaan Allah...
:: semoga saya sentiasa sihat, kuat, tabah mengharungi kehidupan di dunia ini.. insyaallah.. =,=




....assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment